עוד מכה נופלת על כחלון: חברת בוני התיכון רוצה לבטל את המכרז בו זכתה בקריית גת, הדירות בפרויקט כבר הוגרלו.

לטענת חברת בוני התיכון, עברו כבר כ - 20 חודשים מאז זכו במכרז לבניית פרויקט הכולל 264 דירות בקריית גת, במסגרת תכנית מחיר למשתכן, אך מימוש הפרויקט לא נראה באופק, זאת בשל התנגחויות וויכוחים בין הרשות המקומית ורשות מקרקעי ישראל.

חברת בוני התיכון ביצוע בע''מ, זכתה במכרז במסגרת תכנית מחיר למשתכן, לבנייה של כ- 264 יח"ד בקרית גת כבר בחודש יולי 2016. לאחרונה הגישה החברה תביעה נגד עיריית קריית גת ורשות מקרקעי ישראל בה עותרת החברה לביטול ההסכם שנחתם במסגרת המכרז.

 

את התביעה בגין ההתנהלות של עיריית קריית גת ורמ"י ואחריותן באי קידום של הפרויקט,  

הגישה החברה באמצעות  משרד עורכי הדין שוב ושות' ע"י עורכי הדין שמואל שוב, הילה לביא יתים וטל גליקסמן .

 

מדובר על מכרז לביצוע פרויקט במסגרת תכנית מחיר למשתכן, בשכונת כרמי גת בקרית גת. הקרקע בה זכתה בוני התיכון כבר ביולי 2016 מיועדת לבנייה של כ – 264 יח"ד, אך מאז הזכייה במכרז, נשארה החברה כבת ערובה, למחלוקות הרבות שבין רמ"י ועיריית קריית גת, בקשר ליישום של "הסכם הגג" אשר נחתם בין המדינה לעירייה.

 

מטרת ''הסכמי גג'' שנחתמים בין המדינה לרשויות המקומיות היא להגדיל את היצע הדירות, ולאפשר הקמה של שכונות חדשות עם אלפי יח"ד, בתחום העיר מולה נחתם ההסכם.

 

במסגרת הסכמי הגג, המדינה מתחייבת להעמיד מימון מקדמי לצורך הקמה של מבני ציבור, תשתיות, מוסדות חינוך ועוד. זאת בטרם שיווק הפרויקטים החדשים, ובמקביל מתחייבת הרשות המקומית להעניק בתוך זמן קצר היתרים ליזמים, תוך הקצבה של לוחות זמנים מוגדרים מראש לביצוע בניית הפרויקט.

 

בעקבות המחלוקות, נמנעת העירייה בקריית גת לחתום ליזם על הסכם התשתיות אשר מהווה תנאי הכרחי להתחלת הבנייה וקידום הפרויקט בהתאם לתנאי המכרז.

 

המחלוקת בין רמ"י והעירייה הגיעה אף לפתחו של בית המשפט העליון. במסגרת בג''ץ הגישה העירייה עתירה כנגד רמ''י ובמקביל רמ"י הגישה עתירה כנגד העירייה.

 

בית המשפט העליון נתן פסק דין כבר בחודש נובמבר האחרון, בו הורה לעיריית קריית גת לפתוח בהליכי התכנון מול היזמים שזכו במכרזים, אך בפועל לא נעשה עדיין דבר.

 

עד כה חלפו כ-20 חודשים מאז הזכייה במכרז, ולא התקדם דבר. החברה אפילו לא יכולה לקדם את התכנון, כך שלא נראה באופק מימוש הפרויקט.

 

יצוין כי לאחרונה, למרות המצב הבעייתי של החברה מול הרשויות, נערכה הגרלה של מחיר למשתכן, בה הוגרלו אותן יח"ד דיור שאמורה לבנות חברת בוני התיכון, אך לאור ההתנהלות של הרשויות, עתידו של פרויקט זה לוט בערפל.